Η θεωρητικός των Μέσων Alice Y. L. Lee, στο άρθρο της “Hong Kong Media Education
in the Web2.0 era. Engaging with the Net Generation”, συγκρίνει τα χαρακτηριστικά
της παλιάς παιδαγωγικής των Μέσων με τη νέα που αναδύεται στην εποχή του Web2.0. Η στροφή από μια παιδαγωγική προστασίας και κριτικής θωράκισης
προς μια πιο ευέλικτη και ανοικτή στις επικοινωνιακές εμπειρίες των παιδιών είναι
εμφανής.
Εκπαίδευση στα Μέσα 1.0
- Το κοινό απλά δέχεται τα μηνύματα των Μέσων, γνωρίζει πολύ λίγα για τα Μέσα και χρειάζεται να εκπαιδευθεί
- Η εκπαίδευση αποσκοπεί στη δημιουργία κριτικών καταναλωτών των Μέσων
- Στόχος είναι η κριτική αυτονομία
- Η παιδαγωγική προσέγγιση αφορά την ανάπτυξη αναλυτικών δεξιοτήτων και τεχνικών παραγωγής
- Η διδασκαλία περιλαμβάνει διαλέξεις ανάλυσης των Μέσων και εργαστήρια παραγωγής επικοινωνιακών περιεχομένων
- Ζητούμενο είναι η καλλιέργεια κριτικής σκέψης
Εκπαίδευση στα Μέσα 2.0
- Το κοινό χρησιμοποιεί τα Μέσα έχοντας αρκετή εμπειρία (παραγωγο-καταναλωτές)
- Η εκπαίδευση αποσκοπεί στην καλλιέργεια αναστοχαστικών καταναλωτών (κριτικών καταναλωτών των Μέσων και κοινωνικά υπεύθυνων παραγωγών)
- Στόχος είναι η αναστοχαστική κριτική
- Η παιδαγωγική προσέγγιση αφορά τη συμμετοχική μάθηση (εξερεύνηση και ανακάλυψη της γνώσης) με συνεργατικά μοντέλα
- Η διδασκαλία περιλαμβάνει τη χρήση νέων τεχνολογιών και διαδικτυακών πλατφόρμων Web2.0 (blogs, wikis, websites, social media κ.λπ.)
- Ζητούμενο είναι η καλλιέργεια κριτικής σκέψης, αναστοχασμού, θετικής στάσης και δημιουργικότητας
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου